10 Srpanj 2012
Festival ZOOM 2012 – poziv na radionice

U okviru Zoom festivala 2012., od 6. do 12. rujna, održat će se 4 radionice koje će se baviti temama s područja izvedbenih umjetnosti. Voditelji radionica su umjetnički kolektiv LIGNA – Ole Frahm i Torsten Michaelsen (De), Janez Janša (Slo), Ivan Marušić-Klif (Hr) i Igor Ružić (Hr). Radni jezik 3 radionice je engleski dok će se radionica ‘Medijske slike kazališta’, čiji je voditelj Igor Ružić, održati na hrvatskom jeziku. Rok prijave je 30. srpanj.

Prijaviti se mogu mladi umjetnici i novinari između 20 i 35 godina iz Hrvatske, Slovenije, Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Makedonije, Njemačke, Švicarske i Austrije. Potrebno je poslati sljedeće dokumente Drugom moru na adresu jana@drugo-more.hr:
- životopis kandidata (na engleskom, max dvije A4 stranice, molimo da ostavite kontakt);
- motivacijsko pismo, koje uključuje očekivanje od radionice (na engleskom, max jedna A4 str.).

Možete dodati primjere radova, no prilozi ne smiju biti veći od 7MB. Potrebno je naznačiti za koju se radionicu prijavljujete. Za sva dodatna pitanja molimo kontaktirajte Janu na jana@drugo-more.hr, 00385-958961240

Za radionice Janeza Janše, Ligna i Ivana Marušića Klifa prihvatit će se samo prijave na engleskome. Za radionicu Igora Ružića prihvatit će se samo prijave na hrvatskome. Selekcija će biti objavljena do 6. kolovoza, a odabrani polaznici će biti obaviješteni elektronskom poštom.

Drugo more kao organizator radionica izabranim polaznicima pokriva troškove prijevoza do Rijeke u visini ekonomske klase javnog prijevoza, smještaja (u Omladinskom hostelu Rijeka), i ulaznica za sve predstave na Zoom festivalu. Za sve odabrane polaznike sudjelovanje na radionicama je besplatno. Kandidatima iz Austrije i Njemačke ne pokrivaju se putni troškovi

LIGNA: Everyday life radio / Svakodnevni radio, 7.-9.9.2012
- voditelji radionice: Ole Frahm i Torsten Michaelsen
- broj polaznika: 10
Na radionici će se eksperimentirati načinima korištenja radija koji iskorištavaju mogućnosti medija – njegovu sveprisutnost, istovremenost i nevidljivost. Polaznici će raditi radijske prijenose koji prodiru u svakodnevne prostore poput restorana, dućana, automobila – sve kako bi propitali njihov normalitet i te strukture moći koje ga podržavaju. Radijski prijenosi će biti site specific u toliko što će se obračati ili publici direktno u prostorima – vozačima u autu, kupcima u dućanu – ili će se obraćati slušateljima radija koji redovno prate program.
Grupa LIGNA već neko vrijeme eksperimentira učincima koje posredovni kolektiv, većinom slušatelja radija, može imati na svakodnevne prostore koji su tehnički nadzirani ili regulirani obostranom kontrolom posjetitelja. Ono što povezuje ove radove jest da publiku doživljavaju kao kolektiv producenata.

Janez Janša: Performing document / Izvedba dokumenta, 10.-12.9.2012
- broj polaznika: 8
Cilj radionice je razviti kreativan pristup povijesti. Rekonstrukcije su postale izuzetno važan dio izvedbenih umjetnosti, te odražavaju naš odnos prema povijesnim događajima kao i prema samoj povijesti izvedbe. Umjesto da rade na povijesnom događaju, polaznici će izmisliti neki povijesni događaj (stariji od 30 godina) koji će rekonstruirati kroz razne pristupe. Cilj je pokazati kako se povijest stvara stvaranjem lažnih dokaza.
Rad uključuje i maštu i istraživanje određenog povijesnog razdoblja. Polaznici će kroz vlastita istraživanja o povijesti izvedbe na vrlo praktičan način. Stvoriti će nepostojeći događaj, a prezentacija dokaza o tome događaju biti e predstavljena kroz izvedbenu formu koja može biti kombinacija dokumentarnog kazališta, rekonstrukcije, predavanja kao izvedbe ili ne akademskog predavanja.
Janez Janša je autor, režiser i izvođač interdisciplinarnih performansa. Studirao je sociologiju i kazališnu režiju na Sveučilištu u Ljubljani i teoriju izvedbe na Sveučilištu u Antwerpu u Belgiji. Njegovi radovi uključuju vizualnu i multimedijsku umjetnost i performans. Objavio je niz eseja o suvremenom kazalištu i likovnoj umjetnosti uključujući i knjigu o flamanskom umjetniku i kazalištarcu Janu Fabreu. Od 1999. – 2006. bio je glavni urednik časopisa za izvedbenu umjetnost Maska. Janša je od 1999. direktor Maske – neprofitne organizacije za nakladništvo, produkciju i obrazovanje, sa sjedištem u Ljubljani.

Ivan Marušić – Klif: ‘Dobar dan, mi radimo jednu predstavu i trebali bi neki video…’, 7.-9.9.2012
- broj polaznika: 6
Radionica se bavi upotrebom videa u izvedbenim umjetnostima, s naglaskom na sam kreativni proces te na interakciju između scenskog i tehnološkog. Polaznici će kroz rad dobiti uvid u upotrebu tehnologije na kreativan način, i zajedno će raditi i na samoj razradi projekata. Na radionici će biti prezentiran dosta široki spektar kreativnih tehnika: od vrlo bazičnih kombinacija kamera-projektor, preko upotrebe unaprijed snimljenih materijala, do live video samplinga i mapiranja projekcije. Od sudionika se očekuje da u skladu sa svojim mogućnostima odaberu jednu od kreativnih tehnika, osmisle sadržaj izvedbe i model interakcije/upotrebe tehnologije te realiziraju zajednički umjetnički rad. Cilj je kroz istraživački proces napraviti kratke performanse u okviru kojih će polaznici imati priliku istraživati različite taktike upotrebe videa u izvedbenim umjetnostima.
Sam rad bit će koncipiran na način da se radi u parovima – jedna osoba se bavi tehnologijom, a druga pokretom/govorom, premda podjela svakako nije striktna. Ambiciozniji sudionici imaju slobodu izmjene i propitivanja uloge izvođača i “tehničara” tokom rada i izvedbe.
Ivan Marušić Klif (1969) diplomirao je 1994. na Visokoj školi za oblikovanje zvuka u Amsterdamu (School of Audio Engineering, Amsterdam). Bavi se izradom kinetičkih, svjetlosnih i video instalacija, te povremeno performansom. Radi također s videom, glazbom i zvukom u sklopu kazališnih, filmskih, televizijskih i glazbenih projekata. Izlagao je u Europi i SAD (Mapping festival, Geneva; Ars Electronica, Linz; Kibla, Maribor; Kapelica Gallery, Ljubljana; Kunsthalle Exnergasse WUK, Beč; MSU, Zagreb …)

Igor Ružić: Medijska slika kazališta, 6.-12.9.2012
- broj polaznika: 8
Mogu aplicirati svi iz gore navedenih zemalja koji se dobro služe hrvatskim jezikom u govoru i pismu. Radionica se fokusira na medijskoj prezentaciji i percepciji izvedbenih umjetnosti. S obzirom da festival nije samo ‘mjesto’ prezentacije umjetnosti nego i njezine ‘provodivosti’ i prevodivosti, upravo na ta dva aspekta koncentrirat će se polaznici radionice. Oni u njoj postaju ‘gledatelji sa zadatkom’, pri čemu je taj zadatak širi, a možda i važniji od misije onih kojima se ta sintagma obično prišiva – kazališnih kritičara.
Radionica ostavlja samim polaznicima mogućnost izbora: multimedijska prezentacija, rad na tekstu, izvještaju ili ‘klasičnijoj’ kritici, te ‘međuformatima’ poput intervjua, okruglog stola, radijske ili televizijske/video kritike, eseja, crtice… Tijekom radionice naglasak će biti, uz ipak zadržanu dozu fundiranosti ili dubine argumentacije, na poentiranju i osobnom stavu, kako bi polaznici otkrili i svoje načine ‘čitanja’ kazališta te posljedičnog ‘pisanja’ ili govorenja o njemu.
Igor Ružić je novinar, urednik i kazališni kritičar. Na zagrebačkom Radiju 101 radio od 1998. do 2011., od 2009. i kao urednik Redakcije kulture. Danas slobodnjak sa  stalnim angažmanom na t portalu. Objavljuje na Prvom i Trećem programu Hrvatskoga radija, objavljivao u Vijencu, Kazalištu, Frakciji, Hrvatskome glumištu. Žirirao, selektirao, mentorirao, vodio okrugle stolove i predstavljanja… Član HZSU-a, HND-a i HDKKIT-a.

Culturenet

Jelena Viljevac

Facebook komentari:

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>